Keresés
Keresés
Close this search box.

hu / en

Mi köze a Columbo-sorozatnak Karikó Katalinhoz? - Sok minden kell egy jó kutatáshoz - Bálint Dóra cikke a KRTK blogban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Csontos Tamás Az elmaradt humán tőke beruházás hosszú árnyéka: magyar-lengyel összehasonlító elemzése a Világpolitika és Közgazdaságtan folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Fertő Imre "Az üzleti kutatások társadalmi hatásáról" című esszéje megjelent a Közgazdasági Szemle májusi számában Tovább olvasom

Tovább olvasom

Gender-based differences in eco-efficient farming - Fertő Imre, Baráth Lajos és Štefan Bojnec tanulmánya megjelent a Scientific Reports folyóiratban Tovább olvasom

Tovább olvasom

Berkes Judit, Páthy Ádám, Egyed Ildikó és Rácz Szilárd tanulmánya megjelent a Journal of Urban and Regional Analysis szakfolyóiratban Tovább olvasom

Kiadja a Bukaresti Egyetem Tovább olvasom

Ha száll a por, még gyerekből is kevesebb születik - Szabó-Morvai Ágnes kifejti, miképp kell értelmezni a tanulmány adatait Tovább olvasom

Tovább olvasom

KTI szeminárium: Renke Schmacker – The Effect of Confidence on College Applications

13:00 – 15:00

Abstract

This paper investigates the role played by self-confidence in college applications. After documenting how much gender and social differences in self-confidence explain inequalities in access to college, we show that correcting underconfidence helps to close the gap in college applications. We collect unique data on student self-confidence using experiments on more than 2,000 French college applicants. We match this data with administrative data on real college applications. After measuring student under- (or over-) confidence in their academic abilities, we randomly corrected miscalibrated beliefs about relative academic ability by providing some students information on their real rank in the grade distribution. Our results show that the best female students and the best students from low socio-economic status systematically underestimate their rank in the grade distribution. As a result, they apply to less selective programs. Providing information on the correct position in the grade distribution made the best students apply to more ambitious programs with stronger effects for female and low-SES students.

Az előadást hibrid formában tartjuk meg: a személyes részvétel mellett (helyszín: KRTK Közgazdaságtudományi Intézet, 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4., K11-K12 terem) zoomon keresztül is be lehet kapcsolódni. Az ehhez tartozó link külső érdeklődők számára a kti.titkarsag@krtk.hu e-mail címen igényelhető és csütörtök délelőtt válik elérhetővé.