hu / en

Hogyan alakítják a vállalatok termékportfóliójukat válság idején?

Kiss Károly Miklós, Lőrincz László, Lengyel Balázs és Csáfordi Zsolt írása a KRTK blogban a Portfolion

 

 

Gazdasági válságok korát éljük. Ezek az időszakok költségmegtakarításra és a termékportfólió szűkítésére kényszerítik a vállalatokat, de van példa arra is, hogy új termékre térnek át krízis idején. A 2008-as pénzügyi válság hazai vállalatok termékportfóliójára gyakorolt hatását a termékek hasonlóságának függvényében vizsgáljuk. Bemutatjuk, hogy a magyar vállalatok a 2008-as válság során a fő tevékenységükhöz kevésbé hasonló termékekről mondtak le vagy ahhoz hasonló új terméket vezettek be. A vállalati és gazdaságpolitikai döntések számára a korábbi válság elemzése mai helyzetünkben is tanulsággal szolgál.

A kutatást a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal támogatta (K 135195). A cikk alapjául szolgáló részletes tanulmány itt olvasható.

⮚ Tovább a teljes cikkre:  Kiss Károly Miklós, Lőrincz László, Lengyel Balázs, Csáfordi Zsolt  –  – KRTK Blog / portfolio.hu

Címlapkép: Getty Images